przed świtem w Beskidzie Niskim
przed świtem w Beskidzie Niskim
FRD FRD
364
BLOG

20120925

FRD FRD Rozmaitości Obserwuj notkę 12

Zdjęcie jest marnej jakości - nie miałem statywu, nie ustawiłem jak należy ostrości - nie ma co się tłumaczyc, jak jest, każdy widzi.

Było to przed świtem w jednym z ostatnich dni lipca (w miejscowości, którą zna p. 4PoryRoku), gdy ocknąwszy się, ugodzony zostałem nader jasnym światłem ciała niebieskiego wiszącego tuż nad wschodnim horyzontem. Była to Wenus - gdy wiele dni później oglądałem to zdjęcie, stwierdziłem, że powyżej niej, pomiędzy 'okiem' Byka a jego rogami znalazło się inne jasne ciało niebieskie, którego na mapce nieba nie było; sprawdziwszy, uznałem, że to musiał byc Jowisz. Nieco poniżej Jowisza, nad Wenus, po prawej stronie na pomarańczowo świeci alfa Tauri - Aldebaran (al-dabaran, 'podążający' za Plejadami), po prawej stronie od niego Hyady, wyżej widac jaśniejsze, choc zamazane Plejady. Jeszcze wyżej, na tle ciemnego nieba, Perseusz niesie przed sobą Głowę Meduzy - Algola (od al-ghul, 'potwór', 'upiór').

Plejady są podobno młodą grupą gwiazd, mają około 50 milionów lat - zatem nie oglądały ich dinozaury!

FRD
O mnie FRD

felis domesticus, a czasem silvestris

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości